Styr | meer opvallen
Van diffuus, naar clear
Uitdaging: Styr wilde een professioneler merk nu zij toe waren aan de tweede fase van hun groei. Daarmee tevens hun positie in de markt versterken en vooral meer opvallen in een competitieve markt.
Aanpak: De standaard oplossing ‘meer opvallen bij je doelgroep’ werd ingezet. Wij haalde inzichten op bij klant, medewerkers en markt, herdefinieerde hun kernwaarden en vertaalde deze naar een heldere, direct aansprekende boodschap die opvalt in de markt.
Uitwerking: Een vernieuwd merk inclusief een nieuwe visuele identiteit en een strategische marketingcampagne, gericht op transparantie, herkenbaarheid en impact.
Resultaat: Toename in merkbekendheid en klantbetrokkenheid, met groei in klantinteracties en marktpositie.
Achtergrond: De HR-markt opschudden
Toen Styr werd opgericht, was het doel duidelijk: het doorbreken van de traditionele, complexe aanpak van functiewaardering. De oprichters hadden genoeg van de onnodige complexiteit en diffuse processen die hun sector domineerden. Ze wilden een systeem ontwikkelen dat eenvoudiger, efficiënter en beter zou zijn, aangepast aan de moderne eisen van HR en inspelend op de echte behoefte van hun klanten: het binnenhouden van medewerkers.
In meer detail: Een solide basis vanuit onderzoek
Wij starten altijd met een grondige analyse van de huidige merkidentiteit en de perceptie in de markt. Het werd duidelijk dat er behoefte was aan een merk dat niet alleen eenvoud promoot, maar ook durft af te wijken van de traditionele HR-benaderingen. We legden het gevoel van het nieuwe merk vast in een manifest zodat intern en extern duidelijk wordt waar Styr voor staat. Schreven gezamenlijk de proposities voor de marktbenadering en ondersteunde het verhaal met thema fotografie. Ook was het nodig om het logo iets aan te passen en huisstijl elementen te versimpelen.
Om meer zichtbaarheid te verkrijgen werd een nieuwe website ontwikkeld en een merk campagne voor social media uitgewerkt. Ook werden er nieuwe consultancy principes uitgewerkt zodat het professionelere merk ook werd ervaren door de klanten. Om alles te bekrachtigen werd er een pay-off bedacht die duidelijk maakt waar Styr voor staat: Clear Companies. Connected People.
Het resultaat: Een aantrekkelijk werkgever is een heldere werkgever
We merken nu al een toename in merkbekendheid, maar ook een diepe verbinding met de doelgroep, wat leidt tot een duurzame groei en een versterkte marktpositie. Styr wordt gezien als de innovatieve kracht die de complexiteit van HR terugbrengt naar de essentie, waardoor bedrijven efficiënter en effectiever kunnen werken en een aantrekkelijk werkgever zijn en blijven. Als klanten voldoen aan de transparantie eisen van Styr kunnen zij het certificaat krijgen: Clear company. Elk jaar moeten zij opnieuw voldoen om dit te behouden.