Terug
Projecten

Campagne met mooi effect voor BNA

spacer

Voor veel architecten is nog niet helder wat de Branchevereniging van Nederlandse Architecten precies doet. Terwijl de branchevereniging bij uitstek een club voor én door architecten is. Op het gebied van positionering en ledenwerving liggen dan ook grote uitdagingen. Te beginnen bij een nieuw thema dat direct duidelijk maakt welk positief effect de BNA heeft op het vakmanschap en ondernemerschap van de architect.

Persoonlijke verhalen 

Er zijn veel rationele argumenten om lid te worden van de BNA. Maar architecten moet je vooral inspireren. Daarom interviewden we aansprekende architecten over hun drijfveren, ambities en het effect dat zij samen met de BNA willen bereiken. Deze verhalen verwerkten we in een inspirerende brochure en online video’s.

Het effect van een live ontmoeting 

De jaarlijkse regiobijeenkomst van de BNA doopten we om in BNA Live. Hier konden ook niet-leden zien, horen en ervaren wat het effect van de BNA is. Architecten werden met een dm en online video persoonlijk uitgenodigd door de voorzitter.

Effectiever wervingsproces

Behalve in de communicatie lag er ook een uitdaging in het wervingsproces. Admix heeft meegedacht en geholpen bij het verbeteren van de volledige customer journey, van interesse tonen tot het ingevulde aanmeldformulier. We optimaliseerden de website, ontwikkelden een tool voor het berekenen van de lidmaatschapskosten en haalden de bezem door de informatiestroom die aspirant-leden ontvangen voor ze als lid verwelkomd worden.

Resultaat 

Behalve 170 bestaande leden bezochten maar liefst 31 niet-leden de vijf bijeenkomsten van BNA Live. Bovendien mocht de BNA sinds de start van de campagne al 88 nieuwe leden verwelkomen, waaronder een aantal toonaangevende bureaus.