Terug
Projecten

Nieuwe tv-commercials voor Schoonenberg

Schoonenberg heeft een nieuwe visie op goed horen ontwikkeld. De kern hiervan is dat een hoorprobleem een communicatieprobleem is dat je samen moet oppakken. Samen met je omgeving, je partner, je familie, je vrienden. En samen met de Schoonenberg audicien natuurlijk. Deze nieuwe benadering vroeg om een aangescherpte positionering van het Schoonenberg-merk. Admix ontwikkelde opnieuw een passende reeks tv-commercials die qua beleving en setting een duidelijke breuk vormen met het verleden. Geen bekende Nederlanders in de hoofdrol (Willeke Alberti, Loretta Schrijver), maar ‘gewone’ mensen waarmee de doelgroep zich kan identificeren. Minder shots in de winkel, maar meer situaties waarin het plezier van samen horen centraal staat. En in plaats van de luchtige toon van ‘Wat leuk om te horen’, heeft Schoonenberg nu een iets serieuzere, bewustmakende boodschap: ‘Samen hoor je meer’.

Binnen dit thema ontwikkelden we een hoofdcommercial van 35 seconden en een aantal kortere afgeleide commercials, waaronder actiematige spotjes voor de hoortestdagen. Daarnaast verzorgde Admix het nieuwe POS-materiaal voor alle Schoonenberg winkels, volledig in lijn met de nieuwe thematiek.