Case
Hoe maak je
Ambassadeurs
van ZZP'ers?

Vakspecialisten ludiek aan de tand voelen

Ben jij gewoon een goede wandensteller of een echte Ytong Scherpsteller? Dat is de centrale vraag die we in opdracht van Xella aan ruim 200 zelfstandige vakspecialisten hebben voorgelegd. Xella levert namelijk niet alleen Ytong wandpanelen, maar heeft ook een gespecialiseerde bouwafdeling die de wanden perfect stelt. Die perfectie heeft Xella gevat in een kwaliteitsprotocol met zeventien cruciale stappen. Maar hoe fris je de werkwijze van deze specialisten op zonder ze te schofferen? Gewoon, door ze in hun broekzak te raken!

Ultiem doel

Alle wandenstellers op uniforme wijze laten werken om constante kwaliteit te kunnen garanderen.

Groot idee


Een vijfdaagse quiz via sms

De wandenstellers die voor Xella werken hebben een bus, een bak gereedschap en een telefoon op zak. Vandaar dat we hebben gekozen voor een mobiele benadering via sms met een link naar een videoquiz op een mobiele website; De Ytong Scherpstel Quiz. Na een fysieke vooraankondiging op de deurmat startte een vijfdaagse quiz die werd gedragen door een sprankelende hostess. Een week lang ontvingen de wandenstellers tijdens hun lunchpauze een persoonlijke sms met een link naar een videovraag. Elke quizvraag is gekoppeld aan een video met daarin een cruciaal onderdeel van de montage. Door die instructie te bekijken konden ze het antwoord op de vraag vinden.

Prijzen

Iedere deelnemer die de vraag van de dag goed had, maakte kans op een van de drie bol.com cadeaubonnen t.w.v. €50,- of een Ytong Scherpstel T-shirt. Iedereen die vijf vragen goed had maakte kans op een gouden bouwhelm.


Bijna 70% respons

De resultaten mogen er zijn. Met 145 (van de 208) deelnemers aan de quiz heeft Xella bijna 70% van de zzp’ers met haar boodschap bereikt. De deelnemers hebben kennisgenomen van de vijf belangrijkste onderdelen van het Xella kwaliteitsprotocol in de vorm van een quizvraag met bijbehorende montagevideo en hebben een link aangeboden gekregen naar een videoplatform met alle zeventien onderdelen van het kwaliteitsprotocol. Dat zijn mooie cijfers waar vooral de klanten van Xella van gaan profiteren. Zo hebben we het graag.

Videoplatform

” />

Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met Jan Leydes. Hij vertelt je graag meer over het idee, de aanpak en de resultaten bij dit project.

Bel 010 – 270 75 75 of mail naar jan@admix.nl.