Case
Hoe maak je van een
Jubileum een crossmediale
Merkbeleving?

Visser & Smit Hanab

van 150 jaar bouwen naar 6 bijzondere verhalen

Visser & Smit Hanab bestaat 150 jaar. Al anderhalve eeuw schrijft het bouwbedrijf uit Papendrecht geschiedenis met de aanleg van cruciale infrastructuur voor water, gas en elektriciteit. Een fantastische mijlpaal die op een bijzondere manier gevierd mag worden! Admix bedacht het thema ‘150 jaar bijzondere verbindingen’ en ontwikkelde een serie films waarin inspirerende verhalen uit het verleden en heden van Visser & Smit Hanab op een bijzondere manier aan elkaar verbonden worden.

Een allesverbindend thema

Visser & Smit Hanab heeft een unieke rol in de wereld van water, gas en elektriciteit. Met het thema ‘150 jaar bijzondere verbindingen’ laten we zien dat hun pijpleidingen, kabels en boringen vaak letterlijk een verbindende factor vormen tussen uitdagingen en oplossingen, tussen persoonlijke herinneringen en grote bewegingen, en tussen verleden en toekomst. Dit doen we aan de hand van een serie tweeluiken waarin eigen medewerkers, oudgedienden en prominente relaties verhalen vertellen die los van elkaar lijken te staan, maar toch op een bijzondere manier met elkaar verbonden zijn. De films zijn te zien op het eveneens door ons ontwikkelde jubileumplatform www.bijzondereverbindingen.nl.

Postermailing naar relaties

De films kwamen verspreid over het najaar van 2018 uit, voorafgegaan door e-mailings en een direct mailing in de vorm van een poster. Hiermee werden relaties en stakeholders bedankt voor ‘anderhalve eeuw inspirerend samenwerken’ en uitgenodigd om de films te bekijken op het jubileumplatform.

Jubileumboek

Alle verhalen zijn ook door Admix uitgeschreven en gebundeld in een luxe bewaarboek voor relaties en eigen medewerkers. In een extra hoofdstuk blikken 20 oudgedienden terug op het roemrijke verleden van Visser & Smit Hanab.



Een tafelgesprek op niveau

Als aftrap van de jubileumactiviteiten organiseerde Visser & Smit Hanab een culinair hoogstaand tafelgesprek voor een select gezelschap topmensen uit de inframarkt. Met opiniemakers Bernice Notenboom en Jort Kelder in de rol van tafeldame en –heer werden bijzondere verbindingen gelegd tussen de expertises, ambities, visies en uitdagingen van de verschillende gasten. Admix verzorgde, geheel in lijn met het thema, de uitnodiging voor het event.



Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met Jan Leydes. Hij vertelt je graag meer over het idee, de aanpak
en de resultaten bij dit project.

Bel 010 – 270 75 75 of mail naar jan@admix.nl.