Case
Hoe maak je ÉÉN
Merkbelofte relevant
voor iedereen?

Geef je merk betekenis

BDO is een dienstverlener met zeer uiteenlopende proposities, bedieningsmarkten en doelgroepen, variërend van mkb tot beursgenoteerde ondernemingen. De pitchvraag was: ontwikkel een onderscheidende merkpositionering die aanspreekt op élk communicatieniveau. Admix werd het winnende bureau met ‘nieuwe perspectieven’, een allesomvattende belofte die staat voor de nieuwe inzichten, oplossingen en mogelijkheden die BDO haar klanten kan bieden door vanuit een andere invalshoek naar hun business te kijken.

Breng je merk tot leven

De volgende uitdaging was om de vertaalslag te maken naar een campagne waarmee we zowel de naams- als de propositie- en inhoudsbekendheid een boost konden geven. In alle markten waarin BDO actief is. Admix ontwikkelde een slimme communicatiestrategie die de merkbelofte superrelevant maakt voor alles en iedereen. Elke campagne-uiting haakt namelijk in op een actueel thema of krijgt extra betekenis door de plek of het moment waarop de boodschap te zien of horen is.

In radiocommercials, online en op digitale billboards langs de snelweg claimen we de maandagochtend als hét moment waarop BDO ondernemend Nederland nieuwe perspectieven biedt voor de komende week. Alle weken worden gebundeld op de campagnepagina bdo.nl/nieuweperspectieven




Om de internationale propositie kracht bij te zetten, biedt BDO de zakenwereld een wel heel weids perspectief met paginagrote FD-advertenties en Schiphol-schermen van 13 meter breed!


De campagne haakt in op actuele thema’s zoals de nieuwe begroting, de nieuwe privacyregels en het nieuwe fiscale jaar. Relevante onderwerpen waarop BDO bij uitstek nieuwe perspectieven biedt.


Laat je merk renderen

Om traffic en leads te genereren, maken we ‘nieuwe perspectieven’ altijd tastbaar met een concreet aanbod. Daarom wordt elke boodschap gekoppeld aan call -to-action, zoals het bekijken van een video-update, het downloaden van een visiepaper of het bezoeken van een event. De campagne wordt hierbij ondersteund door gerichte inzet van online advertising en social media.

Het succes van de campagne wordt gemeten aan de hand van een nul-en éénmeting van de naams- propositie en inhoudsbekendheid van BDO, en de online klikresultaten. De resultaten zijn hier te vinden zodra ze bekend zijn.

Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met Jan Leydes. Hij vertelt je graag meer over het idee, de aanpak
en de resultaten bij dit project.

Bel 010 – 270 75 75 of mail naar jan@admix.nl.