Terug
Projecten
Johan Lock

Voor ondernemers: nieuw thema voor De Goudse verzekeringen

Je zou het de moeder van alle B2B communicatiethema’s kunnen noemen: ‘Voor ondernemers’. Het is ook hét typerende thema voor De Goudse verzekeringen. Want deze zelfstandige, onafhankelijke verzekeringsmaatschappij uit Gouda richt zich al sinds een groot aantal jaren vrijwel uitsluitend op de doelgroep waar ze zelf ook bij hoort: ondernemers in het midden- en kleinbedrijf.

Is De Goudse er dan ook echt voor élke ondernemer? Tijdens een merkworkshop met een groep medewerkers van het bedrijf kwamen we erachter dat dát niet helemaal waar is.
Want ondernemers die het alleen maar te doen is om de allerlaagste premie en de waan van de dag, vinden bij De Goudse waarschijnlijk niet wat ze zoeken. Wanneer ze echter, net als De Goudse zelf, continuïteit en kwaliteit op lange termijn nastreven, eigenzinnig hun eigen plan trekken, ook op het gebied van risicomanagement én juist daarom met aandacht en op maat bediend willen worden door een persoonlijk adviseur…, dán kunnen ze zich geen betere verzekeraar wensen.

Dat type ondernemers laat zich niet in één zin beschrijven. Wij ontwikkelden daarom een serie zinnen, plus bijbehorende beelden. Met elkaar vormen ze de rode draad van het nieuwe verhaal van De Goudse. Met als eerste uitingsvorm: het jaarverslag 2014.

Goudse jaarverslag