Terug
Projecten

Social Newsroom voor Mediq Medeco

Mediq Medeco is bekend als productaanbieder en partner van zorgprofessionals in een groot aantal zorgsectoren. Minder bekend is dat Mediq Medeco veel doet aan het terugdringen van verspilling in de zorg, met als hoger doel om financiële ruimte binnen ziekenhuizen te creëren en zorgprofessionals te laten doen wat voor hen het meest belangrijk is: voor patiënten zorgen.

Groot idee

Admix ontwikkelde een contentstrategie om initiatieven en kennis te delen en een grotere beweging op gang te brengen.Van quick wins tot complexe verandertrajecten. De ene keer bekeken door de ogen van de professionals op de werkvloer, de andere keer beschouwd vanuit de ‘studeerkamer’ van de expert. Altijd inhoudelijk, aantrekkelijk gepresenteerd en nooit langer dan nodig

Aanpak

Een groep medewerkers ‘uit het veld’ van Mediq Medeco is uitgenodigd voor een door Admix georganiseerde contentworkshop. Tijdens de contentworkshop is het ultieme doel gedefinieerd, zijn buyers persona’s beschreven en ontwikkelden we de contentformule voor de social newsroom. Het resultaat: een concrete en heldere strategie voor 12 maanden.

Contentcreatie

Admix verzorgt op structurele basis de contentcreatie voor het platform. Van interview tot blog, van opiniestuk tot video en fotografie.

Het resultaat

De gecreërde content wordt crossmediaal uitgezet via social kanalen, e-mail, pr en eigen kanalen van Mediq Medeco. Met aan de newsroom gekoppelde tools worden resultaten gemeten als bezoek, bereik, merksentiment en traffic naar de productwebsite.