Case
Hoe word je
een interactief
merk?

Sigma Coatings:

van aanbieder tot activator

Onder het motto ‘Prima Sigma’ roept Sigma Coatings al jaren dat ze de beste verf biedt. Maar het heeft natuurlijk meer overtuigingskracht als schilders zélf die boodschap overbrengen aan hun collega’s. Daarom ontwikkelden we een crossmediale campagne waarin we vakschilders vroegen waarom zij het liefst met Sigma werken. Het resultaat? Een respons van duizenden vakschilders die aan twee woorden genoeg hadden om te vertellen wat er zo Prima is aan Sigma.

Ultiem doel

Elke schilder weet dat het prima werken is met Sigma

sigma-shirts

Groot idee

De beste schilders hebben aan
twee woorden genoeg

Database verrijking

Na een uitvoerige datascan ontvingen 6.000 schildersbedrijven een actiemailing met call-to-action naar de actiesite. Hierop kon men meedoen aan de actie, informatie bekijken over het assortiment én filmpjes bekijken met echte vakschilders. Zij vertelden kort en bondig wat er zo goed is aan Sigma verf. De site trok tijdens de actieperiode zo’n 6.500 bezoekers.

sigma-ipad

Inspirerende schilders

Radiocommercials met testimonials van twee woorden activeerden en inspireerden schilders om de actiesite te bezoeken.

Beluister fragment
Beluister fragment
Beluister fragment

sigma-folders

Resultaat

6.500 bezoekers op primasigma.nl
1100 schilders bestellen t-shirt
database verrijkt met e-mailadressen
en mobiele nummers

Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met Michel de Bruin. Hij vertelt je graag meer over het idee, de aanpak en de resultaten bij dit project.

Bel 010 – 270 75 75 of mail naar michel@admix.nl.