Case
Hoe lanceer je een
wereldprimeur?

Hunter Douglas:

van productconcept tot marktintroductie

Internationaal marktleider Hunter Douglas liet zich bij de ontwikkeling van een nieuw plafondsysteem inspireren door een trend in de designwereld: het gebruik van vilt als basismateriaal voor wandbekleding, meubilair en modeaccessoires. Admix werd ingeschakeld voor de naamgeving, merkpositionering en marktintroductie van het product. Hierbij lieten wij ons weer inspireren door het verhaal achter de totstandkoming van deze baanbrekende innovatie.

Ultiem doel

De internationale architectenwereld ontdekt de inspirerende kwaliteiten van HeartFelt®

Groot idee

Inspired by design we
created a ceiling

HeartFelt®

The Ceiling that had to be made

Inspiratie van dm tot pr

Admix werd al in de ontwikkelingsfase door Hunter Douglas betrokken bij de positionering van het product. Behalve de naam, de tagline en het concept voor alle commerciële communicatie, verzorgde ons eigen Procomm ook de internationale pr.


In een inspirerende video vertellen de architect en de productontwikkelaars van Hunter Douglas hoe HeartFelt® tot stand is gekomen.

Via de landingspage kunnen architecten een sample aanvragen om het warme, natuurlijke
karakter van het product zelf te ervaren.

Resultaat

HeartFelt® is zeer enthousiast ontvangen in de vakwereld en won de prestigieuze
Red Dot Award voor het beste product design


Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met Michel de Bruin. Hij vertelt je graag meer over het idee, de aanpak en de resultaten bij dit project.

Bel 010 – 270 75 75 of mail naar michel@admix.nl.